Wethouder houdt jonge ondernemer aan het lijntje

Voor de zomer zijn er 6 succesvolle feestavonden geweest in het pand KJ44 onder de naam Colours Disco. Deze zijn georganiseerd door de 18-jarige Don Bogaart, zoon van de bekende horeca-ondernemer René Bogaart. Direct na de zomervakantie zou er een evaluatie plaatsvinden zodat de jonge ondernemer wist waar hij aan toe was. Helaas blijft het tot op heden stil.

“Don is begin dit jaar vol enthousiasme in dit avontuur gedoken,” vertelt raadslid Bart Eleveld, “maar door de radiostilte vanuit het college maakt dit enthousiasme langzaam plaats voor demotivatie. En dat is doodzonde. We moeten onze nek uitsteken voor welwillende ondernemers. Als we onze centra weer willen laten bruisen hebben we deze ondernemers keihard nodig.”

Om de stand van zaken boven water te krijgen heeft Eleveld schriftelijke vragen gesteld aan de verantwoordelijk wethouder Frank Rozenberg. Deze heeft nu toegezegd dat de evaluatie binnenkort met de gemeenteraad gedeeld gaat worden. Eleveld besluit: “We zullen hier bovenop blijven zitten en ondernemers waar mogelijk blijven helpen.”