VVD in de wijk: Voorburg Noord

Vrijdagmiddag 18 november heeft de VVD weer de draad opgepakt met het bezoeken van de wijken van onze mooie gemeente. Voorburg Noord was vandaag het doel van onze wandeling. Onder leiding van Ap de Heus gingen we op pad om te horen wat er leeft en speelt in de wijk.

Fractie en bestuursleden verzamelden zich bij “De Corridor”.  Op de KW-laan konden we kennisnemen van de parkeerproblematiek door het gebruik van bezoekerspassen door gebruikers die niet wonen in de wijk. Ook konden we constateren dat er wel gehandhaafd werd, gezien de parkeerbon onder de ruitenwisser. De snelheid van het gemotoriseerde verkeer op deze doorgaande route is een groot zorgpunt.

Een probleem van enige jaren geleden was de paalrot die bij een serie huizen de fundatie ondermijnde. Technisch is het probleem wel opgelost, maar vele bewoners moesten voor de financiering een extra hypotheek van € 40.000 afsluiten en zijn daar niet blij mee.

Bij het Van Geusauplantsoen melden hondenbezitters dat de hekken rond het losloopgebied te laag zijn zodat grotere honden er over heen springen en zo in de speeltuin tussen de kinderen terecht komen wat niet de bedoeling is. Men vraagt aandacht voor hogere hekken.

Enkele middenstanders op de Van Arembergelaan konden hun bedrijfsactiviteiten met de VVD delen.

De kledingbank van WOEJ werd bezocht, het beschikbaar stellen van tweedehandskleding is een groot succes. In de voormalige Driesprong wordt ook veel energie gestoken in het project “Voor ieder kind een Sint” waarbij gebruikt speelgoed wordt herverdeeld onder de aanvragers.

Via de nieuwbouw projecten in de Jonker Fransstraat keerden we terug naar het startpunt voor de afsluiting.

De waardering van de VVD voor de activiteiten van Ap de Heus werd door Astrid van Eekelen uitgesproken met een boeket bloemen en de bekende oranje pluim van verdienste. Ap was zeer verguld met de pluim en met hem zullen we nog veel door de wijken van onze mooie gemeente wandelen.

Na de winterperiode zal de volgende serie wijkwandelingen in de agenda worden gezet, kijk te zijner tijd op onze website.