VVD: PROBLEEM VAN GROTE, LEEGSTAANDE KANTOORGEBOUWEN OPGELOST

Dankzij forse inspanningen van het huidige stadsbestuur is het probleem van de kantorenleegstand in onze stad grotendeels opgelost. “Het resultaat van goede en consistente samenwerking met marktpartijen en andere overheden”, zegt Heleen Mijdam, VVD-lijsttrekker en wethouder Ruimtelijke Ontwikkeling. “We zijn verlost van een toppositie in de ranglijst van gemeenten met kantorenleegstand. Met de eigenaren van diverse grote kantoorcomplexen, zoals de kantoren in Leidsenhage, het Zürichgebouw, het Billitongebouw en het CBS-gebouw, zijn overeenkomsten gesloten om deze gebouwen te verkopen dan wel te slopen. Zo verdwijnen tienduizenden vierkante meters overtollige kantoorruimte.”

Deze positieve ontwikkeling luidt volgens de VVD een tijdperk in waarin bouwen naar behoefte van inwoners en bedrijfsleven centraal zal staan, een vurige wens van de VVD. “Zo kan onze groene woonstad een aantrekkelijke vestigingsplaats blijven, voor particulieren en bedrijven. De nieuwbouw bij MCH Antoniushove en de recente vestiging van het Chinese telecombedrijf Huawei Technologies aan de OV-knoop in Voorburg zijn hier voorbeelden van. Ze brengen honderden arbeidsplaatsen met zich mee. Zo zorgen stenen voor banen en banen voor een sterke lokale economie. Daar profiteren we allemaal van”, aldus Heleen Mijdam.