VVD Leidschendam-Voorburg: Stevig en ambitieus coalitieakkoord met veel ruimte

Na de campagne en de onderhandelingen is het nu tijd om aan de slag te gaan. Leidschendam-Voorburg is een prachtige groene gemeente waar het prettig wonen, werken, winkelen en ontspannen is. Dat willen we ook in de toekomst graag zo houden. De VVD is daarom blij met dit stevige akkoord.

Veel typische VVD-punten waar de lokale VVD zich in de gemeenteraad en de campagne hard voor heeft gemaakt krijgen de komende jaren een vaste plek in het beleid van de gemeente.

• Afval wordt weer wekelijks opgehaald en de invoering van het nieuwe afvalbeleid wordt on-hold gezet.
  • De OZB gaat niet omhoog.
  • Parkeren blijft gratis in de hele gemeente.
  • De verkeers- en parkeerproblematiek in het Damcentrum wordt serieus aangepakt, de brug ligt weer op tafel.
  • Er komt een fonds waarmee inwoners tegen zeer lage rente geld kunnen lenen voor het verduurzamen van hun woning. Dit fonds maakt het ook voor mensen met een laag inkomen mogelijk om te profiteren van duurzame oplossingen.
  • De coalitie maakt zich hard voor een ondernemende gemeente. Zo krijgen startende ondernemers vrijstelling van de OZB en is er veel aandacht voor bruisende (winkel)centra.
  • Er wordt geïnvesteerd in veiligheid, oa de aanpak van woninginbraken en babbeltrucs.

Voor het hele coalitieakkoord klik hier.

Astrid van Eekelen wethouder, Louise Kortman fractievoorzitter

Namens de VVD zal Astrid van Eekelen toetreden tot het college. Als wethouder krijgt zij onder andere Economie, Verkeer en Vervoer, Duurzaamheid, Afvalbeleid, Recreatie en Toerisme, Kunst en Cultuur en het Huygenskwartier in haar portefeuille. Dit is een mooi pakket met stuk voor stuk thema’s waar zij als VVD-wethouder echt het verschil kan maken. VVD Raadslid Louise Kortman volgt Astrid van Eekelen op als fractievoorzitter van de VVD in de gemeenteraad. Arnold Brans zal na de beëdiging van de nieuwe wethouders namens de VVD toetreden tot de gemeenteraad.

Louise Kortman : ‘De VVD-fractie is zeer te spreken over de uitkomsten van de onderhandelingen. Dit is een akkoord waar we met trots mee thuis kunnen komen. Op een aantal punten, zoals het afvalbeleid, worden op korte termijn concrete maatregelen genomen. De ambities, bijvoorbeeld op gebied van onderwijs, wonen, zorg en cultuur zijn breed geformuleerd. Hierdoor is er ruimte voor concrete invulling en uitwerking met de hele gemeenteraad, inwoners, ondernemers en andere betrokken partijen. De tijd van campagne en onderhandelen ligt nu achter ons. Nu gaan we het samen met CDA, PvdA en CU-SGP Gewoon doen!’

Meer informatie: Louise Kortman, 06-33797652