VVD Leidschendam-Voorburg opent regelmeldpunt

De gemeente moet ondernemers en inwoners helpen waar nodig in plaats van tegenwerken waar het kan. Regels zijn er om onder andere de veiligheid te verzekeren en niet om mooie initiatieven de kop in te drukken. De gemeente moet vooral ruimte geven Dat bepleit de VVD Leidschendam-Voorburg vandaag tijdens het openen van het regelmeldpunt: regelmeldpunt@vvd-lv.nl

In navolging van het nog steeds succesvolle afvalmeldpunt opent de lokale VVD vandaag het regelmeldpunt. “Of het nu kleine ergernissen of langdurende problemen zijn, we horen ze graag!” zegt Bart Eleveld, VVD raadslid en kandidaat raadslid bij de komende gemeenteraadsverkiezingen. Hij vervolgt: “Tijdens onze bezoeken aan ondernemers en de gesprekken die we continue met inwoners en ondernemers voeren komt één punt toch steeds weer terug; waarom gaat het soms zo moeilijk en moet het zo lang duren? Een ondernemer is gewend om snel te schakelen. Wat vandaag een goed idee is moet morgen gerealiseerd kunnen zijn. Anders is óf iemand anders je te snel af óf is de kans verkeken. Om in kaart te brengen waar de grootste problemen liggen openen we nu het meldpunt.”

Eleveld sluit af: “We willen graag zoveel mogelijk verhalen en ervaringen horen. Daarmee kunnen we dan een vliegende start maken na de verkiezingen op 21 maart en snel werk maken van de regelvermindering. Dus loopt u als ondernemer of inwoner tegen gemeentelijke bureaucratie aan? Krijgt u direct een nee te horen in plaats van dat er met u wordt meegedacht over wat er wel kan? Of zijn er regels waar we liever vandaag dan morgen afscheid van moeten nemen? Meld het ons dan regelmeldpunt@vvd-lv.nl!”