VVD LANCEERT ‘OUDERWETSE’ STEMWIJZER

Komend weekend zal bij iedereen in Leidschendam-Voorburg een liberale stemwijzer in de bus vallen. Gewoon in de vorm van een krant. Niet een beetje ouderwets voor een vooruitstrevende partij als de VVD? “Welnee”, zegt lijsttrekker Heleen Mijdam. “We denken dat het belangrijk is zo kort voor de verkiezingen mensen letterlijk iets in handen te geven, waarmee ze rustig en weloverwogen hun keus kunnen maken.

In onze gesprekken op straat merken we dat daaraan behoefte is. ‘Voelt u zich thuis in Leidschendam-Voorburg?’ vroegen we aan voorbijgangers, zwaaiend met folders en ballonnen. We hadden mooie ontmoetingen en soms indringende gesprekken. Zoals met een jong stel op de fiets, op weg om op de markt de wekelijkse boodschappen in te slaan. Hij trok een van de koptelefoontjes uit zijn oor, zij klikte een whatsapp’je weg. Ze keken wat sceptisch naar ons tijdelijke kamp. ‘En waar staan jullie voor? Niet alleen nu, maar in het algemeen? Wat betekent dat, liberalisme.’ Die vragen blijken bij veel mensen te leven. In de gesprekken konden we natuurlijk veel antwoorden geven. ‘Dat is me nogal wat’, vonden de fietsers. ‘Kunt u dat niet even opschrijven?’ Dat hebben we gedaan. In de krant ‘Thuis in Leidschendam-Voorburg’ staan de hoofdzaken op een rij. Wat de VVD bereikt heeft, waaraan we nog verder willen werken. En natuurlijk ook vanuit welke filosofie. Liberalisme is typisch iets voor mensen die iets van hun leven willen maken. Velen staan aan het begin, zoals dit jonge stel, anderen er midden in. Je thuis voelen in de stad waar je woont is daarbij een belangrijk aspect.”

Hoe de VVD daar een bijdrage aan kan leveren, staat gedrukt in de krant die huis-aan-huis bezorgd gaat worden. Natuurlijk is die informatie ook via de website www.thuisinleidschendamvoorburg.nl en via facebook te raadplegen.