VVD blij met meer ruimte terrassen in Leidschendam-Voorburg

Voor veel ondernemers in Leidschendam-Voorburg is dit een hele moeilijk periode. Zo ook voor horecabedrijven. Al sinds half maart zijn zij dicht. Hopelijk kunnen cafes en restaurants vanaf het Pinksterweekend weer gedeeltelijk open. Om 1,5 meter afstand te kunnen houden is echter meer ruimte nodig, bijvoorbeeld op de terrassen. VVD gemeenteraadslid Bart Eleveld heeft het college daarom gevraagd of het mogelijk is horecaondernemers tijdelijk meer terrasruimte te geven.

Wethouder Astrid van Eekelen heeft vandaag een plan gepresenteerd waardoor horeca-ondernemers hun terras ruimer kunnen opstellen. De VVD in Leidschendam-Voorburg is hier erg blij mee. ‘Dit is een hele goede ontwikkeling,’ aldus Bart Eleveld. ‘Op deze manier helpen we ondernemers en zorgen we ervoor dat het binnenkort ook weer gewoon gezellig en veilig is in de centra. Uiteraard binnen de richtlijnen van het RIVM.’

Meer informatie over de mogelijkheden en de aanvraagprocedure is te vinden op www.lv.nl/uitbreiding-terras-corona-maatregel