VVD Leidschendam-Voorburg presenteert programma: “Gewoon. Doen.”

De gemeente moet veel beter werk maken van wat wij als inwoners willen: afval gewoon weer wekelijks ophalen, parkeren gratis houden, bereikbaarheid verbeteren, lage belastingen en zorgen voor voldoende goede woningen. Daarom is het hoognodig dat de lokale VVD weer mee gaat doen in het gemeentebestuur. Onder de titel ‘Gewoon Doen’ presenteerden de plaatselijke liberalen daarom een verkiezingsprogramma vol verbeterpunten. Lijsttrekker Astrid van Eekelen: ”We wonen hier goed, maar dat moet wel zo blijven. Een prettige woongemeente krijg én behoud je niet vanzelf. Met dit programma geven we als VVD aan waar het heen moet”.

Als voorvechter van een beter afvalbeleid wil de VVD dat kliko’s weer gewoon wekelijks worden opgehaald en containers netjes en op tijd geleegd. Ook staat in het programma dat de windmolen moet verdwijnen. Daarnaast moet de gemeentekas op orde worden gebracht; de laatste tijd wordt er veel meer geld uitgegeven dan verantwoord en daardoor is er flink ingeteerd op de reserves.

Lokale kandidaten
Het verkiezingsprogramma werd officieel aangeboden aan de inwoners van Leidschendam, Voorburg en Stompwijk. Astrid van Eekelen: ‘Leidschendam-Voorburg moet een prachtige gemeente blijven waar het prettig wonen is, en waar kan worden gewerkt, gewinkeld en ontspannen. Wij als lokale VVD’ers gaan ons daarvoor inzetten. Ik ben trots op mijn team van kandidaten. We hebben veel kwaliteit verzameld van plaatsgenoten die zich willen inzetten voor onze omgeving. We willen weer in de top tien komen van beste gemeenten. Hier ga ik, samen met deze fantastische ploeg kandidaten, werk van maken. In dit programma staat hoe wij dit gaan doen.’

Stevig programma
In haar programma besteedt de lokale VVD veel aandacht aan bekende punten als ons woongenot, onze veiligheid, de bereikbaarheid, ruimte om te ondernemen en financiële degelijkheid van de gemeente. Het is een stevig programma, vol ambitie voor Leidschendam, Voorburg en Stompwijk.

Het hele programma van de lokale VVD is hier te vinden. Op 21 maart zijn er gemeenteraadsverkiezingen in Leidschendam-Voorburg.

Volg Astrid, Ole, Louise, Philip, Gerco en alle andere VVD-kandidaten via facebook en twitter.

3 reacties op “VVD Leidschendam-Voorburg presenteert programma: “Gewoon. Doen.”

1. J van der Kolk

Wat een ik-kig programma!
    Alle ruimte voor de auto zonder er voor te betalen, OV bestaat bij de VVD niet, fietsers alleen op snelle fietspaden voor woon-werkverkeer.
    opvang en begeleiding van statushouders komt niet aan de orde
    Afval lijkt het grootste probleem van onze gemeente.
    Wat met alle naar de gemeente overgehevelde taken op gebied van gezondheid en welzijn waar veel te weinig deskundigheid en middelen voor zijn?
    Etc. etc.

2. Smulders J.M.J.H.

Gefeliciteerd met de behaalde winst bij de recente verkiezingen in de Gemeente.
    Afvalbeleid als speerpunt ook prima. Echter een aandachtspunt erbij… Hoe zit het met het regelmatig schoonhouden van het oppervlakte water ? Bijvoorbeeld in het water van de Vliet drijven hele eilanden van plastic, flessen, isolatiematerialen, houten balken en planken, boomtakken enz. enz. Kijk ook maar eens rond de sluis. Als zo het vaarseizoen voor de recreatievaart weer start, lopen de sloepen enz. weer grote kans met hun schroef vast compleet te lopen door de rommel. Ook beschadigingen aan de boeg door obstakels in het water, soms net dobberende onder het oppervlak. Graag hiervoor nu extra aandacht!!!! Rijk, Gemeente en Provincie of Waterschappen… (Rijnland/Delfland?) zouden toch gezamenlijk hier veel (meer) aan kunnen en moeten doen? (Een werkelozen project wellicht ?) Als je hen belt wordt nutteloos doorverwezen van hoog naar laag v.v.

1. Louise Kortman

Dank voor uw felicitatie! Inderdaad is het falend afvalbeleid een speerpunt. Het rondslingerend zwerfafval is ook bij de VVD een doorn in het oog. Volgende week is de opening van het vaarseizoen en het zou inderdaad prettig zijn wanneer de vaarwegen en de straten vrij zouden blijven van afval. Extra aandacht tijdens bv bouwwerkzaamheden op weggewaaide bouwmaterialen of het plaatsen van grotere of meer afvalbakken bij een toeristische trekpleister kan al veel voorkomen. Zeker een punt wat aandacht vraagt en zal krijgen!