Veiligheid hoogste prioriteit

Een veilig Leidschendam-Voorburg heeft voor de VVD de hoogste prioriteit. Het is onze taak als gemeente om te zorgen voor een veilige leefomgeving. Of het nu gaat om radicalisering, straatroof, mensenhandel of overlast gevende jeugdgroepen, we zullen hier als gemeente, samen met politie en justitie hard tegen op moeten treden en dit niet accepteren.

Hiernaast is er ook de criminaliteit die dichter bij ons staat. Uit de recente politiecijfers blijkt dat het aantal woninginbraken gedaald is. Hoewel de daling goed nieuws is dringt de VVD er op aan dat verdere daling de hoogste prioriteit krijgt. Een woninginbraak heeft een enorme impact en we moeten er alles aan doen om dit tegen te gaan.

Naast de woninginbraken zijn ook fietsendiefstallen ons een doorn in het oog. Ondanks de daling en het feit dat velen niet eens aangifte doen van fietsendiefstal, zitten we nog op 369 aangiften en dat zijn er nog altijd veel te veel. Astrid van Eekelen: “Na een gezellig middagje Feyenoord wilde mijn zoon afgelopen zondag bij station Leidschendam-Voorburg zijn fiets pakken om naar huis te rijden maar deze bleek gestolen. Een vervelende ervaring en het geeft een naar gevoel”

Opvallend is dat het aantal overvallen op bedrijven is gestegen. De VVD wil hier aandacht voor vragen en bezien hoe we samen met ondernemers en politie hier mee om kunnen gaan zodat de stijgende trend zal worden gestopt.

Schandalig is dat de schade als gevolg van vernielingen in de oudejaarsnacht zijn verdubbeld ten opzichte van vorig jaar. Dit is niet acceptabel en de VVD zal de burgemeester oproepen om de schade te verhalen op de veroorzakers hiervan. Het is toch te gek dat de gemeente opgezadeld wordt met de kosten van dit gedrag.

Met elkaar moet gezocht worden naar oplossingen voor een veiliger Leidschendam-Voorburg. Buurtpreventieteams spelen hier uiteraard een belangrijke rol in, maar ook camera toezicht kan op sommige plekken soelaas bieden.

2 reacties op “Veiligheid hoogste prioriteit

1. B. Meeng

Per 1 juli treedt de Wet Aanpak Woonoverlast (aso wet) in werking, is er al een (concept) verordening in de maak en welke aanpak heeft de VVD in dit opzicht voor ogen ?
    Met vriendelijke groet

Reageren