Politiek Café met Erik Ziengs

VVD Leidschendam-Voorburg organiseert woensdagavond 23 november 2016 weer een politiek café. Onze gast is Tweede Kamerlid Erik Ziengs.

Op zijn eigen webpagina stelt Erik Ziengs zich voor: “Ik heb Economische Zaken in portefeuille. En dan met name: het Midden- en Klein Bedrijf, ZZP-ers, Terugdringing Lastendruk & Regeldruk, Productschappen & Bedrijfschappen, Markt & Overheid en Recreatie & Toerisme. En sinds kort ook Preventie. Daar mag u mij op aanspreken.”  Op 23 november a.s. kunt u daar Erik Ziengs ook inderdaad op aanspreken.

Erik Ziengs werkte eerst in de horeca, later in de sportkleding, reclameartikelen en een textieldrukkerij. Hij was jarenlang eigenaar van een handelsonderneming. Hij deed daarnaast de bedrijfsvoering van de twee kapperszaken van zijn vrouw Mieke. Inmiddels zijn alle zakelijke activiteiten afgebouwd en maakt hij deel uit van de Tweede Kamerfractie van de VVD. Aan de voorlopige kandidatenlijst voor de verkiezingen van 2017 te zien, zal hij dat ook nog wel een tijdje blijven doen.

Voor de VVD Leidschendam-Voorburg is het bedrijfsleven van nauwelijks te onderschatten betekenis. Een bloeiend bedrijfsleven draagt bij een levendige en leefbare stad. Het is de motor van de werkgelegenheid. Bedrijven sponsoren in vele opzichten lokale initiatieven. Sportieve-, culturele-, en maatschappelijke organisaties kunnen bij hun activiteiten rekenen op de gulle steun in allerlei vormen van de ondernemers van Leidschendam-Voorburg. Bedrijven bezorgen jongeren de broodnodige stages en werkervaring.

Bij die belangrijke rol moeten ondernemers op de overheid kunnen rekenen.

Daarom pleit de VVD voor een extra oeververbinding over de Vliet in Leidschendam (http://vvd-lv.nl.transurl.nl/): bereikbaarheid van onze gemeente is van cruciaal belang.

Daarom pleit de VVD ervoor om overbodige, tegenstrijdige, niet-nuttige en niet handhaafbare regels te schrappen: zij leiden tot onnodige kosten en lasten.

Daarom houdt de VVD de gebouwenschuif in de Herenstraat in Voorburg nauwlettend in de gaten. De gebouwenschuif is bedoeld om winkelgebieden aantrekkelijker te maken zonder hogere lasten voor de inwoners.

Na de inleiding van Erik Ziengs is er gelegenheid om vragen te stellen en met elkaar in discussie te gaan. Gemeenteraadslid Ton Overmeire treedt hierbij op als gespreksleider. Ton heeft naast Economie ook Toerisme, Grond- en vastgoedbeleid in zijn portefeuille.

De bijeenkomst wordt gehouden in Café Het Torentje in de Franse Kerkstraat in Voorburg. We beginnen om 20.00 uur, maar bij het Torentje kunt u natuurlijk al eerder terecht. Het PC staat niet alleen open voor VVD-leden, iedereen is van harte welkom.