Ondernemersontbijt VVD levert veel op

(foto: Michel Groen Fotografie)

Parkeren, lage lasten, minder regels, een bruisend centrum en duurzaamheid; zomaar een greep uit de onderwerpen die voorbijkwamen op het ondernemersontbijt van de VVD Leidschendam-Voorburg. Het drukbezochte ondernemersontbijt leverde veel meningen en uitspraken op om mee aan de slag te gaan. Het ontbijt was bedoeld om onderwerpen naar boven te halen voor het VVD-verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen.

Het gesprek met de ondernemers, zowel MKB’ers als ZZP’ers en anderen, maakte duidelijk dat de gemeente nog wel een tandje mag bijzetten. “Ik vond het een zeer geslaagde ochtend”, aldus Astrid van Eekelen, fractievoorzitter en lijsttrekker van de liberalen. “De opkomst was heel hoog; je ziet dat de onderwerpen leven en dat de ondernemers de weg naar de VVD weten te vinden. Wij luisteren graag. Op het gebied van bereikbaarheid, parkeren, regeldruk, vergunningen en lasten is het nodige te doen. Net als de aantrekkelijkheid van de centra die we hier hebben, zoals het Huygenskwartier en het Damcentrum”.

Hoge opkomst
Het ondernemersontbijt stond onder de bezielende leiding van Tweede Kamerlid Erik Ziengs, zelf ondernemer voordat hij de Kamer inging. Iedereen leverde via de smartphone live zijn of haar input voor het verkiezingsprogramma van de VVD. Ziengs stond te kijken van de hoge opkomst en de betrokkenheid: “Ik kom vaak in het land maar deze VVD heeft het heel goed en positief georganiseerd. Ik zie hier veel ondernemers en iedereen wil meepraten over deze mooie gemeente. Leuk om te doen op deze manier. Ik hoorde de bekende VVD-onderwerpen zoals veiligheid, lage lasten en minder regels, en lokale punten zoals de bewegwijzering naar de centra en kantoorruimte voor starters en kleine ondernemers. Een mooie en nuttige ochtend”.

Verkiezingsprogramma
De komende periode werkt de VVD aan haar verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018. In het najaar zal het programma door de leden definitief worden vastgesteld. Iedereen in de gemeente is van harte welkom om input te leveren; wat gaat er goed, wat kan er beter en waar moet de VVD echt werk van maken. Hiervoor is een speciaal e-mailadres opengesteld: verkiezingsprogramma@vvd-lv.nl.