Astrid van Eekelen voorgedragen als lijsttrekker VVD Leidschendam-Voorburg

Het bestuur van de VVD Leidschendam-Voorburg heeft fractievoorzitter Astrid van Eekelen aan de leden voorgedragen als lijsttrekker voor de Gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018.

Astrid van Eekelen kan bogen op ruime ervaring als lid van de gemeenteraadsfractie in een periode dat de VVD deel uitmaakte van de coalitie en de afgelopen twee jaar als leidster van de VVD-fractie in de oppositie. Zij verwoordt de liberale gedachte van waaruit zij politiek bedrijft: “De gemeente heeft een aantal basistaken in haar dienstverlening naar de inwoners. Zorg bijvoorbeeld dat het afval iedere week wordt opgehaald. Zorg voor een goede bereikbaarheid naar de diverse voorzieningen en vooral voor een goede communicatie met de inwoners. Goed wonen en ruimte voor initiatief (door ondernemers, verenigingen en anderen). Mensen moeten kunnen meedoen of ze nu jong zijn, oud, gehandicapt, werkloos of wat dan ook). De gemeente is van en voor ons allemaal.”

Astrid heeft een warme persoonlijkheid. Ze is een verbinder. Dat liet ze zien toen ze oor had voor de mensen die moeite hadden met een AZC en zij deze zorgen mooi in de gemeenteraad verwoordde, maar ook bijvoorbeeld als voorzitter van de vertrouwenscommissie voor de selectie van de nieuwe burgemeester.

Naast haar brede ervaring en uitgebreid netwerk, is Astrid van Eekelen met haar positieve en open houding, haar hands-on mentaliteit en tomeloze inzet voor de inwoners van Leidschendam-Voorburg de juiste persoon om de kandidatenlijst van de VVD voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 aan te voeren.

Leden die zich eveneens kandidaat willen stellen voor het lijsttrekkerschap kunnen zich tot 5 februari 2017 aanmelden bij het Kaderstellend bestuur via secretaris@vvd-lv.nl. Op de Algemene Ledenvergadering van 20 februari 2017 zal het bestuur de kandida(a)t(en) voor het lijsttrekkerschap ter goedkeuring voorleggen aan de leden.