Astrid van Eekelen lijsttrekker VVD Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Tijdens de VVD Algemene Ledenvergadering op 20 februari hebben de leden unaniem gekozen voor Astrid van Eekelen als lijsttrekker voor de Gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018.

Astrid van Eekelen heeft een ruime ervaring als lid van de gemeenteraadsfractie in een periode dat de VVD deel uitmaakte van de coalitie en de afgelopen twee jaar als leider van de VVD-fractie in de oppositie. Zij verwoordt de liberale gedachte van waaruit zij politiek bedrijft: “De gemeente heeft diverse basistaken in de dienstverlening naar de inwoners. Bijvoorbeeld dat het afval iedere week wordt opgehaald. De zorg voor een goede bereikbaarheid naar de diverse voorzieningen en vooral voor een goede communicatie met de inwoners. Goed wonen en goede voorzieningen, en ruimte voor initiatief door ondernemers, verenigingen en anderen. Geen extra regels of uitgebreide vergunningstrajecten. Laat ondernemers ondernemen! Ook heeft de VVD oog voor de zwakkeren in de samenleving. Mensen moeten kunnen meedoen of ze nu jong zijn, oud, gehandicapt of werkloos. De gemeente is van en voor ons allemaal.”

Astrid is een verbinder en heeft een warme persoonlijkheid. Dat liet ze zien toen ze oor had voor de mensen die moeite hadden met een AZC en zij deze zorgen mooi in de gemeenteraad verwoordde, maar ook bijvoorbeeld als voorzitter van de vertrouwenscommissie voor de selectie van de nieuwe burgemeester.

Naast haar brede ervaring en uitgebreid netwerk, is Astrid van Eekelen met haar positieve en open houding, haar hands-on mentaliteit en tomeloze inzet voor de inwoners van Leidschendam-Voorburg de juiste persoon om de kandidatenlijst van de VVD voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 aan te voeren.

“We moeten het samen doen”

Astrid van Eekelen: “We bouwen aan een gemeente waarin iedereen zich thuis voelt. De VVD is oprecht, gedreven en positief. Op deze manier moeten we onze liberale boodschap blijven verkondigen. Met onze leden, raadsleden, ondernemers, instellingen en met de inwoners. We moeten het samen doen!”

(foto: Astrid van Eekelen wordt gefeliciteerd met het lijsttrekkerschap door bestuurslid Yolande Vonhoff)